Pages

Wednesday, October 25, 2017

Mati yang didambakan

Setiap hari kudambakan kematian
Tidak sanggup lagi kutempuh kehidupan
Pergi kesana kulakukan dosa
Pergi kesini kulakukan dosa
Akibat sifat lemah hambamu ini
Moga aku sentiasa diampuni

Sentiasa kudoa di setiap hari
Jika aku ditakdirkan untuk mati
Matikan aku dalam keadaan beriman
Matikan aku dalam keadaan keredhaanMu
Matikan aku dalam keadaan lingkungan hidayahMu

Takut dengan sangat
Jika aku bermaksiat
dan ketika itulah aku pergi meninggalkan dunia
Nauzubillah
Tangisan yang tiada lagi berguna
Kerugian kehidupanku di akhirat kelak
Tersiksa
Selama-lamanya tanpa penghujungnya

Tahu mati itu pasti
Setiap manusia pasti akan mati
Bukti didepan mata di setiap hari
Terhairan melihat diri sendiri
Masih terleka dengan hiburan duniawi

Tuhan
Matikan aku jika itu adalah terbaik untukku
Iman tersiksa bergelumang dengan dosa yang makin bertambah
dan hidupkan aku jika itu adalah terbaik buatku
Masih tersisa umur untuk diusahakan amal soleh
Hanya Engkau Maha mengetahui apa terbaik untukku

Syahid yang didambakan setiap manusia
Mati di dunia namun masih hidup disisiNya
Sentiasa bercita-cita untuk tidak mati (Mati Syahid)
Mati yang didambakan.
Moga aku dan kau perolehnya
Amin

No comments:

Post a Comment