Pages

Thursday, March 9, 2017

Cover : Opick Rapuh

Kali ni aku nak kongsi sikit bakat yang aku ada. Tak banyak sikit je. Jangan marah kalau suara aku tak berapa macho sebab aku memang tak berbakat dalam menyanyi. hehe.

Bagi yang pernah baca post aku tentang gitar sebelum ni mesti tau lagu Rapuh antara lagu favorite aku. Hampir tiap hari jugak aku main lagu ni sejak aku dengan housemate aku beli gitar. Tapi masa bosan2 je la aku main.

Korang bolehlah tengok post aku tentang macam mana aku boleh berjinak dengan gitar. Aku tulis tahun 2013 yang lepas. Klik sini klo nak baca.. http://mohdzahidzakaria.blogspot.com.eg/2013/01/gitar.html

Terfikir pulak nak rakam n share pada peminat aku (ecece :p) 
Aku suka lagu ni sebab lirik lagu dia mengingat aku serba sikit pada tuhan. So time main tu terfeeling sikit kadang2. seakan mengadu pada tuhan betapa aku ini sering jauh padaNya bergelumang dengan dosa di dalam dunia yang kejam dan singkat ni..

so enjoy la ye. debut pertama aku..


Lirik lagu
detik waktu terus berjalanberhias gelap dan terangsuka dan duka tangis dan tawatergores bagai lukisan

seribu mimpi berjuta sepihadir bagai teman sejatidi antara lelahnya jiwadalam resah dan air matakupersembahkan kepadaMuyang terindah dalam hidup

meski ku rapuh dalam langkahkadang tak setia kepadaMunamun cinta dalam jiwahanyalah padaMu

maafkanlah bila hatitak sempurna mencintaiMudalam dadaku harap hanyadiriMu yang bertahta

detik waktu terus berlalusemua berakhir padaMu





No comments:

Post a Comment